Website
Webstudio bouwt websites die klaar zijn voor de toekomst!
Simpel gezegd is SEO, Search Engine Optimization, het optimaliseren van een website om ervoor te zorgen dat deze hoger wordt getoond in de zoekresultaten van zoekmachines (zoals bijvoorbeeld Google, Yahoo of Bing). Door SEO op de juiste manier in te zetten, trekken bedrijven relevante bezoekers naar hun website. Webstudio bepaalt door een zoekwoordenonderzoek uit te voeren op welke zoektermen onze klant gevonden wil worden en wat het concurrentieniveau en zoekvolume op deze termen is. Zo kunnen we zien welke zoekwoorden de meeste potentie hebben om de website te laten groeien in de resultaten.
Zoekmachines worden dagelijks door miljoenen mensen gebruikt, daarom is het inzetten van SEO een belangrijke manier om klanten naar jouw website te trekken. Ten eerste omdat het helpt om de vindbaarheid van jouw bedrijf te verbeteren. En daarnaast worden websites die hoger in de zoekmachine staan ook vaker gezien als betrouwbaar, wat weer de geloofwaardigheid van je bedrijf versterkt. Tot slot betaal je niets voor een plek bovenaan de zoekresultaten door SEO, terwijl je voor een advertentie bovenin de resultaten natuurlijk wel betaalt.
Het is niet de bedoeling dat zoekwoorden eindeloos gebruikt worden op een webpagina. In dit geval gaat het om kwaliteit boven kwantiteit. Google beoordeelt of een pagina echt informatie over het betreffende zoekwoord bevat.
Er zijn een aantal factoren die meewegen bij de ranking van webpagina’s. Deze factoren kunnen we verdelen in drie categorieën.
Een webpagina kan uit verschillende soorten content bestaan. Als je het hebt over SEO vallen teksten, video’s, afbeeldingen en audio onder content. Deze content kan je in zoekmachines optimaliseren. Het is daarom belangrijk dat je voordat je begint met het maken van content eerst onderzoek doet naar welke zoekwoorden je wil verwerken. Zo weet je zeker dat jouw content de juiste zoekwoorden bevat om door middel van SEO zo optimaal mogelijk op te scoren.
Technische SEO-optimalisatie is misschien niet altijd te zien, maar wel heel belangrijk. Technische SEO bestaat voornamelijk uit het optimaliseren van interne links, snelheidoptimalisatie, het toevoegen en verbeteren van meta data en het implementeren van gestructureerde data.
Een hoge laadsnelheid zorgt voor een fijne gebruikerservaring op jouw website. Ook dit speelt dus simpelweg een rol in jouw SEO-beoordeling van Google. We monitoren dus regelmatig de laadsnelheid van je website om deze optimaal te houden.
Linkbuilding is ook een belangrijke techniek binnen SEO. Zoekmachines meten het aantal links naar websites om in te schatten welke websites het meest relevant zijn en de meeste autoriteit hebben opgebouwd.
avvv de website betrouwbaarheid uitstralen, maar ook de positie binnen een zoekmachine wordt bepaald op basis van de betrouwbaarheid van je website. Dit kun je zien als een soort online mond tot mondreclame. Zijn er referenties vanuit andere websites? Vinden bezoekers de informatie waarnaar ze op zoek zijn? Is de website goed beveiligd? Wordt de website door veel bezoekers bekeken? Dit zijn allemaal kenmerken waarop Google de betrouwbaarheid van een website beoordeelt.
Rapporten WordPress Design Content Fotografie Online Marketing Responsive SEA
Elementor Google Analytics Tekst Mobile-First Online Marketing Video Optimaliseren SEO Video
Webstudio bouwt websites die klaar zijn voor de toekomst!
Jouw online visitekaartje
Jouw website veilig en up-to-date!
Je website veilig gehost op eigen servers
Breng jouw boodschap tot leven
Een video zegt meer dan 1000 woorden
Van woorden naar daden
Geef je verhaal kleur
Alles-in-één marketing ondersteuning
Adverteren in zoekmachines
Zichtbaar op de socials
Zoekmachineoptimalisatie